Дизайн на лого и процеса по изработването му са взаимно свързани понятия. От появата на идеята за дизайна до скицирането на различните варианти за избор, изработката на едно лого е хомогенен и обмислен процес. Обаче значението е едно от най-първите и важни неща за поставяне и набелязване пред един дизайнер на лого. Изгуби ли смисълът си и не носи ли ясно послание едно лого, трудно ще се запази във времето и ще направи впечатление. Всяко добре изработено лого си има история, която разказва. Колкото по- минимални са средствата, с които то ни разказва историята, толкова по успешна е визията му. Добрия баланс и изчистеност са важни елементи за дизайн на лого. Скритите и явни послания в едно лого могат да се постигнат по много начини, но няма ли ги, няма и лого въобще. Например лого дизайна на компанията FedEx, посланието „движим се напред и доставяме пратките ви“, се изразява чрез вплетено изображение на стрелка в дизайна. Този елемент сам по себе си не би носил нищо, ако не е натоварен със смисълът, който носи. Понякога индиректните послания са дори по-силни и от директните такива. Да натоварим логото, което изработваме със смисъл е задача, която не би трябвало и не може да се пропусне в дизайна му. Кое идва първо визията или смисъла е трудно да се каже? Някои дизайнери на лога започват с визията, други първо търсят посланието, но двете неща вървят ръка за ръка, като цяло и не могат сами по себе си да съществуват. Дизайн на лого може да се роди и от една буква или символ и да се вгради смисъл и послание в него в последствие. Процеса на изработката е комплексен и започва от там, от където започват идеите на дизайнера на лого. Дали цвят, текст, символ или дейност свързани с компанията, за която логото се изработва ще провокира творческото мислене на дизайнера, няма значение. Важно е в процеса на изработка да се спазят смисловото натоварване на логото, неговата изчистеност, адекватност и гъвкавост. За да се разбере едно лого струва ли си или не, само времето може да покаже. Реалната преценка на качественото лого, понякога не може да бъде определена и от самият дизайнер. Едни от най-запомнящите се и останали, като емблеми на дадена компания лога, едва ли са били смятани за такива при самото си създаване. Затова дизайн на лого и процеса по създаването му, колкото и систематизиран и обмислен да бъде, донякъде е въпрос на шанс да уцелиш в десетката, как да поднесеш смисълът му на публиката. Затова само практиката и рутината не стигат, не стига и усета. Уникалното лого не всеки път се удава да бъде постигнато, затова и дизайн на лого е задача не по силите на всеки дизайнер!