Холивудският блясък от преди години е вдъхновил доста от актуалните днес звезди и те откровено копират външния вид и излъчване на своите кумири. Поп икони като Кристина Агилера и Гуен Стефани избират платинено руси коси, изящни рокли и ярък грим за своя имидж, който се доближава до звездите от кино лентите. Да се заложи на брокат, перли, руса коса и ярко червило е винаги печеливш ход поради простата причина, че публиката днес е жадна за старата класическа красота, откровената и неприкрита женственост и крехкост, така характерни за Мерелин Монро и младата Бриджит Бардо. Първата, която го е разбрала без съмнение е Мадона.
Всички тези незабравими секс символи са способни да превърнат в мода и обект за подражание всяка дреха, която облекат, но са запомнени предимно с рокли, които в последствие се превръщат в култ. Веднага асоциираме една от най-известните и разпространени снимки на неподражаемата Мерелин Монро, която се смее, застанала над решетката на климатизацията, докато вятърът развява ефирната й бяла рокля на плисета (незабравим кадър от филма”Проклетите седем години”). От момента в който тази снимка обикаля света, моделът на роклята не е загубил своята популярност и до днес младите момичета търсят именно такъв тип рокли за своите балове, сватби и официални събития.
Как фотос, направен през 1946 г. успява да държи вниманието на публиката толкова време и не потъва в забрава? Вероятно модата е преходна, но непреходността на изявените със своя талант личности, които следват нейните тенденции, превръща определени модели рокли в култ. Също като малката черна рокля на Одри Хепбърн от култовия любовен шедьовър “Закуска в Тифани” или черната рокля на Мерил Стрийп в касовия филм “Дяволът носи Prada”. Не можем да пропуснем изисканата, елегантна и нежна рокля на точки в кафява гама, носена от Джулия Робъртс в не по-малко обичания филм „Хубава жена”.